2 дня
О сайте6 | 33Д-017883-4 1966 |
СПІВАЄ ДЕРЖАВНИЙ ЗАСЛУЖЕНИЙ ЗАКАРПАТСЬКИЙ НАРОДНИЙ ХОР УКРАЇНСЬКОЇ РСР Сторона 1: Гей, на високiй полонинi Чинадiйка Спiваю, спiваю Тропотянка Ей, купив менi милий хусточку шовкову Ой на плаю Верховино моя Гуцулка Сторона 2: Верховино, мати моя (М. Машкiн - слова i музика) Ей, горi йду, долу йду Посадила'м черешеньку Тече вода каламутна Ой Мигалю, Мигалю Та пiду, я пiду Вiночок закарпатських народних пiсень i танець "Раковецький кручений" Украiнськi народнi пiснi i танцi "Мелодия". Апрелевский завод грампластинок. ГОСТ 5289-68 |
Пісні, музика і танці Закарпаття такі ж багаті, як і сама природа цього чудового краю, краю казкової краси гір і дрімучих лісів, квітучих садів і полонин, зелених полів і виноградників, такі ж барвисті, як закарпатські троянди, такі ж мужні й вольові, щирі й безпосередні, як люди, що населяють цей чарівний куточок України. Великим популяризатором мистецтва закарпатців є широко відомий Державний заслужений Закарпатський народний хор під керуванням народного артиста Української PCP Михайла Кречка. Любителі хорового й народно-хореографічного мистецтва знають, що обов’язково почують у виконанні колективу щось нове, цікаве, оригінальне, записане у самій гущі народній чи створене талановитими митцями Закарпаття. Виступи хору — це розгорнуті вокально-хореографічні театралізовані композиції, забарвлені неповторним колоритом. Хоч номери програми дуже різні і за змістом, і за жанровими ознаками, виступ колективу завжди вражає художньою гармонією всіх компонентів. Для кожного номера у хору нова побудова, нове розміщення на сцені. Творчий діапазон широкий, він вміло поєднує народну й академічну манеру співу. До речі, академічний стиль виконання вносить нові барви у художню пал ітру колективу. Подих наших днів — в танцювальних композиціях хору. Уважно вивчаючи сучасний танцювальний фольклор і зберігаючи народно-хореографічну основу кожної композиції, колектив створює оригінальні танці. Чимало таких танців, поставлених знавцем закарпатського хореографічного мистецтва заслуженою артисткою республіки Кларою Балог, прикрашають програми. В колективі чимало талановитих митців, чуйних інтерпретаторів багатьох творів. Ось Борис Єрьоменко співає пісню «Верховино, мати моя», створену талановитим самодіяльним композитором і поетом Михайлом Машкіним — керівником ансамблю «Боржава». І наче розсуваються стіни концертного залу, вітер з Карпат летить назустріч слухачам. А як поетично, з тонким відчуттям стилю виконуваних творів співають Терезія Бартфай, Юлій Дьолай, Магдаліна Сєніна! Популярним є інструментальний ансамбль хору до складу якого крім скрипок, альта, віолончелі входять баяни, цимбали, сопілка, дримба та інші народні інструменти. Своєрідність творчого обличчя — великий художній здобуток Закарпатського хору. Тому й розвивати та збагачувати найяскравіші барви його — повсякденна турбота колективу. * * * The songs, music and dances of Transcarpathia are as rich and beautiful as this lovely highland region, a land of fantastically beautiful mountains and thick forests, flowering gardens and highland valleys, green meadows and vineyards. It is as colourful as the Transcarpathian roses and as courageous, sincere and warm as the people which inhabit this inimitably lovely part of the Ukraine. The Transcarpathian Folk Chorus (Art Director People’s Artist of the Ukrainian SSR Mikhail Krechko), is a well-known popularizer of Transcarpathian folk art. Lovers of choral art and folk dances will always find something fresh, interesting and original in the performances of this chorus. Its repertoire consists of folk songs and dances and original works by gifted professional and amateur Transcarpathian composers. The chorus presents interesting vocal-dance scenes, marked by vivid national colour and skilful interpretation. Its programmes are extremely varied both in content and genre, its range wide, combining folk and academic manner of interpretation. The dance scenes of the chorus have a contemporary ring. Making a thorough study of modern folklore, and following the traditions of old folk- dance, the chorus produces very original song and dance scenes. Among these special mention must be made of dances staged by the well-known Transcarpathian choreographer, Merited Artist of the Ukrainian Republic Clara Balog. The names of many of the gifted artistes of the Transcarpathian Folk Chorus are known throughout the country. Among them is Borya Yeryomenko, famous for his fine interpretation of “Verkhovina, Mother Mine”, written by the gifted amateur composer and poet Mikhail Mashkin, art director of “Borzhava” Ensemble. Hearing his singing, one feels as though the walls of the concert hall disappear letting in the warm breath of Carpathian mountain air. Other outstanding performers known for their subtle, lyrical interpretations are Theresia Bartfaily, July Gyolaly, Magdalina Senina. A great favourite is the chorus’s instrumental ensemble. In addition to violins, violas and cellos, it has numerous folk instruments, such as bayans, cymbals, sopilkas and drymbas. Creative distinctiveness is a great artistic asset of the Transcarpathian Chorus. That is why the daily concern of the chorus is to enreach and develop its vivid palette. * * * Les chansons, la musique et les danses de Subcarpatie sont aussi variées que la nature de cette contrée ravissante, de ce pays aux montagnes semblant sorti d’un conte de fée et aux forêts profondes, aux jardins et aux poloninas fleuris, aux champs et aux vignobles prospères. Elles sont aussi éclatantes que les roses du pays, aussi courageuses, viriles, sincères et spontanées que les gens qui peuplent ce joli coin d’Ukraine. La Chorale populaire émérite de Subcarpatie est le propagateur de l’art de la Transcarpatie. Cette formation dont la renommée n’est plus à faire est dirigée par Mikhaïlo Kretchko, Artiste du peuple de la RSS d’Ukraine. Les amateurs de chants et de danses populaires savent que la Chorale leur apprendra quelque chose de neuf, d’intéressant, d’original, quelque chose issu des couches les plus pro- fondes du peuple ou créé par le talent des artistes de Subcarpatie. Les représentations de cet ensemble sont de véritables spectacles de chants et de danses, des compositions théâtrales marquées d’un cachet très particulier. Le programme a beau comporter des numéros très divers par le genre et le contenu, le spectacle entier se distingue par une surprenante harmonie. Chaque numéro a une conception différente, une mise en place différente sur la scène. La formation unit savamment, dans le chant, la manière populaire et la manière «académique». Notre époque trouve son expression dans les compositions chorégraphiques de l’ensemble. Etudiant avec beaucoup de soins le folklore chorégraphique moderne, conservant dans chaque composition ce qui en forme la base populaire, la formation crée des danses très originales. Ainsi les danses mises en scène par ce grand connaisseur du folklore choré graphique de la Subcarpatie qu’est Clara Balog, Artiste émérite de la République. Elles font l’ornement des programmes de l’Ensemble. L’Ensemble compte de nombreux artistes de talent, de fins interprètes. Voici Boria Eremenko qui chante «Verkhovina ma mère» due au poète et compositeur amateur Mikhaïlo Machkine qui dirige l’Ensemble «Borjava». Il semble que les murs de la salle de concerts s’évanouissent, que le vent des Carpates souffle au visage des auditeurs. Et l’on écoute, ravis, Thérésia Bartfaily, Youli Gyolaly, Magda- lina Sénina chanter avec la poésie et le sentiment du style qui leur est propre. L’Ensemble instrumental du choeur est bien connu. Il comprend les violons, les altos, les violoncelles mais aussi les accordéons, les cymbales, les flûtes de Pan, les drimbas et d’autres instruments populaires. L’originalité est le trait distinctif de la Chorale populaire de Subcarpatie. Développer, enrichir ses belles traditions est son souci constant. |